четвер, 9 квітня 2020 р.


ЧЕТВЕР 9 КВІТНЯ

Доброго ранку, шановні учні!


УКРАЇНСЬКА МОВА. Робота з дитячою книжкою.

1. Прочитайте казку "Ріпка"

Був собі дід Андрушка, а в нього баба Марушка, а в баби дочечка Мінка, а в дочки собачка Хвін-ка, а в собачки товаришка — киця Варварка, а в киці вихованка — мишка Сіроманка.
Раз весною взяв дід мотику, скопав у городі грядку велику, гною трохи наносив, грабельками підпушив, зробив пальцем дірку та й посадив ріпку.
Працював дід не марно: зійшла ріпка гарно. Щодень ішов дід у город, набравши води повен рот, свою ріпку поливав, їй до життя охоти додавав.
Росла дідова ріпка, росла! Зразу така, як мишка, була, потім як кулак, потім як буряк, потім як два, а нарешті стала така, як дідова голова. Тішиться дід, аж не знає, де стати. «Час,— каже,— нашу ріпку рвати».
Пішов він на город — гуп, гуп! Узяв ріпку за зелений чуб; тягне руками, вперся ногами, мучився, потів увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе він бабу Марушку: «Ходи, бабусю, не лежи, мені ріпку вирвати поможи!»
Пішли вони на город — гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за плече. Смикає дід ріпку за гичку, смикає баба діда за сорочку, працюють руками, упираються ногами — промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень. .
Кличе баба дочку Мінку: «Ходи, доню, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»
Пішли вони на город — гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку — тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе дочка собачку Хвінку: «Ходи, Хвіночко, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»
Пішли вони на город — гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спідничку — тягнуть руками, упираються ногами, промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе собачка кицю Варварку: «Ходи, Варварко, не лежи, нам ріпку вирвати поможи!»
Пішли вони на город — гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за то-рочку, собачка дочку за спідничку, киця собачку за хвостик. Тягнуть і руками, і зубами, упираються ногами; промучились увесь день, а ріпка сидить у землі, як пень.
Кличе киця мишку Сіроманку: «Ходи, Сірочко, не біжи, нам ріпку вирвати поможи!»
Пішли вони на город — гуп, гуп! Узяв дід ріпку за чуб, баба діда за сорочку, дочка бабу за торочку, собачка дочку за спідничку, киця собачку за хвостик, мишка кицю за лапку — як потягли, як потягли, так і покотилися.
Упала ріпка на діда Андрушку, дід на бабу Марушку, баба на дочку Мінку, дочка на собачку Хвінку, собачка на кицю Варварку, а мишка — шусть у шпарку.
 2. Відпочиньте, попийте водичку, виконайте руханку.


3. Перегляньте мультфільм.




4. Виконайте завдання.



МАТЕМАТИКА. Порівняння іменованого числа.

1. Усний рахунок.



2.  Каліграфічна хвилинка.



3. Математичний диктант.


4. Пояснення нового матеріалу.
- Два коника змагалися у стрибках у довжину. Перший стрибнув на 9 см, а другий - спочатку на 6 см, а потім - ще на 2 см. Який коник стрибнув далі?
- Щоб відповісти на запитання, запишемо, на скільки см стрибнув кожен коник. Перший - на 9 см, а другий - на 6 см+2 см. Зробимо запис: 

9 см...6 см+2 см

 - Бачимо, що нам потрібно порівняти число та вираз. Міркуємо: 6 см+2 см= 8 см. А 9 см більше за 8 см. Отримали нерівність: 9>6 см+2 см. Отже, перший коник стрибнув далі.


5. Робота з підручником. (с. 155-156, № 1, 2, 4 - виконуємо усно)

                                                                     № 3


 - Міркуємо: довжина вужа - 6 дм, довжина в'юна - 5 дм (теж 6 дм, але без 1 дм, тобто 5 дм). Отже, вуж на 1 дм довший.
Пишемо:
6-1=5 (дм) - довжина в'юна.
6-5=1 (дм) - на стільки вуж довший.

6. Час для відпочинку.



7. Робота з підручником.
№ 5

- Міркуємо: зріст тигреняти - 8 дм. Зріст зайчика - 5 дм (7 дм-2 дм). Отже, зайчик на 3 дм нижчий за тигреня.
Записуємо:
7-2=5 (дм) - довжина зайчика.
8-5=3 (дм) - на стільки зайчик нижчий.





№ 6 (тільки 1 стовпчик)
5 дм <8 дм-2 дм
6 см...1 см+4 см
9 см...5 см+4 см


Дякую Вам і Вашим батькам! Відпочивайте!














середу, 8 квітня 2020 р.

СЕРЕДА 8 КВІТНЯ

Доброго ранку, мої розумники та розумниці!


Сьогодні у нас тільки математика!

МАТЕМАТИКА. Додавання і віднімання іменованих чисел.

1. Обчисли.


2. Каліграфічна хвилинка. Відкриваємо зошити, пишемо: 8 квітня, а нижче прописуємо.





3. Математичний диктант. Порахуйте, відповіді запишіть у зошиті. Щоб обрати правильну відповідь, треба натиснути на червоний кружечок.




4. Робота з підручником (с. 153-154)
№ 1
Перший стовпчик ми виконуємо разом, а другий ви виконуєте самостійно. 
!!! Пишемо тільки 2 стовпчика.

4 см+1 см=5 см                 1 дм+2 дм=
8 см-2 см=6 см                  9 дм-2 дм=
7 см-7 см=0 см                  5 дм- 0 дм=

№2

- Виміряйте довжину першого відрізка в підручнику.( 7 см)
- Накресліть такий самий відрізок у зошиті.
- Виміряйте довжину другого відрізка в підручнику. (2 см)
- Накресліть такий самий відрізок у зошиті.
- Скільки см не вистачає кожному відрізку до 1 дм? На скільки другий відрізок коротший, ніж перший. Запишіть!
10-7=3 (см)
10-2=8 (см)

5. Час для відпочинку (п'ємо водичку, рухаємося)



6. Робота з підручником.
 № 4 (УСНО)
Пишемо посередині:                       Задача 6

- Прочитайте задачу. Про що в ній ідеться?
- Назвіть числові дані, шукане.
- Як дізнатися, на скільки см більше виросло волосся у Марічки? 
- Назвіть розв'язання задачі.
- Сформулюйте повну відповідь.
Пишемо:
М. - 8 см, на ? >
Хр. - 6 см.
8-6= 2 (см)
Відповідь: на 2 см більше.

7. Закріплення вивченого матеріалу.





8. Творче завдання (за бажанням!). Скласти математичний кросворд ( не менше 4-5 виразів). Зразок додається.









вівторок, 7 квітня 2020 р.

ВІВТОРОК 7 КВІТНЯ

Доброго ранку, мої чудові учні!



УКРАЇНСЬКА МОВА. Букви Уу. Письмо великої букви У.


1. Пригадайте букви.




2.  Каліграфічна хвилинка.

Пропишіть: 

у ук кр ра аї їн нс сь ка
українська українська українська

3. Малюнковий диктант.



4. Пригадайте, який звук позначає буква У? (голосний чи приголосний).

Які предмети прикрасили букву У?

Де в слові знаходиться звук У?


5. Час для відпочинку.




6. Пишемо букву У.



-   Букву У починаємо писати трохи нижче міжрядкової лінії, ведемо вгору, заокруглюємо, торкаючись міжрядкової лінії, і ведемо похило вниз до верхньої рядкової, де теж заокруглюємо, торкаючись її, далі не зупиняємось, а продовжуємо пряму знову до міжрядкової лінії, звідки повертаємося трішки по ній униз прямою похилою, подовженою до нижньої рядкової лінії і, нарешті, заокруглюємо її вліво. Зверніть увагу, буква не повинна бути дуже широкою.
-        Обведіть літеру  разом зі мною у повітрі (3 рази). Молодці!
Починаємо писати. 

7. Робота з підручником (с. 51)
Вивчити правило,в яких випадках пишемо з великої букви.
Записати 2 речення про Україну.


МАТЕМАТИКА. Дециметр як одиниця довжини.

1. Усний рахунок. 



2. Каліграфічна хвилинка.

Відкриваємо зошити, пишемо : 7 квітня, а нижче починаємо прописувати цифру 7.



3. Математичний диктант.

1. На скільки 8 більше, ніж 3.
2. Знайди суму чисел 6 і 3.
3. Знайди різницю чисел 8 і 2.
4. Число 9 зменши на 3.
5. До 5 додай стільки ж. Скільки буде?

4. Опрацювання нової теми.

УСНО розділи дециметри і сантиметри.
5. Час для відпочинку (не забувайте пити водичку, робити руханку).

6. Робота з підручником (с. 152-153).

Завдання 1 (виконуємо усно).
- Як довідатись, на скільки см Співунчик вищий? 
- Так, треба від більшого числа відняти менше.
8-6=2 (см), 10-7=3 (см)

ВИВЧИТИ

№ 2 (виконуємо письмово)
!!! Націлити дітей на те, щоб початок другого відрізка вони розташували чітко під початком першого. Тоді легше буде порівняти довжини відрізків.
                                                Задача 4 (пишемо)
- Який відрізок накреслила Ґава? 
Виміряйте довжину відрізка, який залишився. (6 см)
- Як дізнатися, скільки см відрізка стерла сорока?
(Міркуємо: 1 дм - це весь відрізок, тобто разом узяті та частина, яку стерла сорока, і та частина, що залишилася. Якщо від 1 дм віднімемо частину 6 см, що залишилася, то отримаємо ту частину, яку стерла сорока.)
- Як від 1 дм відняти 6 см?  (Перетворимо 1 дм у см: 1 дм=10 см.)
- Сформулюйте розв'язання задачі.
10-6=4 (см)
Записуємо так:
Було - 10 см
Стерла - ?
Залишилося - 6 см
10-6=4 (см)
Відповідь: сорока стерла 4 см відрізка.
Задача 5
Прочитайте задачу 5. Про що в ній ідеться? Назвіть числові дані, шукане.
- Хто підстрибнув вище?
- Як дізнатися, на скільки см вище підстрибнув другий кенгуру?
Пишемо короткий запис:
П. - 4 дм.
Др. - 7 дм, на ? вище
7 дм > 4 дм 
7-4=3 (дм)
Відповідь: на 3 дм.

7. Бесіда.
Про яку одиницю вимірювання довжини довідалися на уроці? Скільки см міститься в 1 дм?

8. Відпочиньте та на окремих листочках виконайте графічний диктант.







понеділок, 6 квітня 2020 р.

ПОНЕДІЛОК 6 КВІТНЯ

Доброго ранку, мої креативні учні!


Для гарного настрою перегляньте колаж ваших робіт. Які ви в мене творчі, креативні та розумні! Впевнена, що ви добре відпочили та готові працювати!


УКРАЇНСЬКА МОВА. Букви Уу. Письмо малої букви у.

1. Почнемо з аудіоказки.




ПЕРЕВІРЯЄМО:
Назва: Уперте кошеня
Автор: Іван Бєлишев

2. Малюнковий диктант.



3. Знайомство з буквою У.

4. Пишемо букву у.





5. Час для відпочинку ( не забувайте пити водичку, рухатися)

6. Робота з підручником (с. 50)
Прочитайте вірш. Усно дайте відповіді на питання.
1. Хто сів за уроки?
2. Що робила дівчинка?
3. Чи навчалася дівчинка?
Завдання: випишіть з віршика тільки ті слова, в яких є буква у (однакові слова не повторюйте)

7. Порахуйте, скільки букв У зображено на малюнку?

8. Пригадайте казку "Уперте кошеня", намалюйте кошеня за зразком.


МАТЕМАТИКА. Розв'язування задач, які містять одиниці довжини. Побудова відрізків.

1. Математичні перегони.







2. Каліграфічна хвилинка. 



3. Математичний диктант.

4. Робота з підручником (с. 150-151)

- Розгляньте малюнок до завдання 1. Прочитайте запитання в підручнику. 
- Чи зможемо ми одразу дати відповідь на запитання: "Яку довжину матимуть стрічки, коли кравчиня-їжачиха відріже від кожної з них по 3 см?"
- Не зможемо, тому що не знаємо, яка довжина стрічок була спочатку.
- Виміряємо довжину жовтої стрічки. (6 см) Зменшимо цю довжину на 3 см:
ПИШЕМО В ЗОШИТАХ:
№ 1
6-3=3 (см)
Аналогічно виконуються дії із зеленою та коричневою стрічками.
4-3=1 (см) - нова довжина зеленої стрічки.
9-3=6 (см) - нова довжина коричневої стрічки.

№2
- Виміряємо довжину відрізка: 7 см.
- Накреслимо відрізок на 2 см довший: 9 см.
- Доповнимо запис: 7+2=9 (см).
- Накреслимо відрізок на 3 см коротший: 4 см.
 - Доповнимо запис: 7-3=4 (см)

5. Час для відпочинку.




6. Продовжуємо роботу з підручником.

№ 3

- Виміряйте довжину відрізків, які накреслив дядько-крук.
 - Що сталося з першим відрізком? (Горобчик-бешкетник стер 1 см)
- Якої довжини відрізок залишився? 
5-1=4 (см)
- Накресліть відрізок, який залишився.
- Що сталося з другим відрізком? (Горобчик продовжив його на 1 см)
- Якої довжини утворився відрізок?
5+1=6 (см)
- Накресліть відрізок, що утворився.

ВАЖЛИВО!В зошитах ви виконуєте № 1, 2, 3. Усно опрацьовуєте №4, 5.


Успіхів!